Home / News (page 99)

News

Бобби Лабонте возможно станет партнером Монтойи

Sirius Speedway has learned that DEI-Ganassi Racing is making a serious push to add another sponsor to its lineup, in an effort to avoid the possible loss of driver Martin Truex, Jr., and sponsor, Bass Pro Shops. Language in the contracts of both Truex and Bass Pro Shops reportedly requires DEI to field at least two fulltime teammates for Truex next season, and with only Aric Almirola’s unsponsored #8 car likely to return, sources say DEI had little choice but to merge with Ganassi, in an effort to retain their only funded driver. The merged DEI-Ganassi stable now includes Truex’s Bass Pro Shops-sponsored #1, Juan Pablo Montoya’s #42 with partial sponsorship from Wrigley’s, the #41 car with Target sponsorship, and Almirola’s unsponsored #8. Sources say the team made a major push recently to upgrade Fastenal’s NASCAR Nationwide Series sponsorship to a Sprint Cup deal, but were left high and dry when Fastenal declined the offer in order to begin discussions with another major NASCAR team.

Read More »

Донни Винго теперь крю-чиф МакМюррея в команде Roush Fenway Racing

CONCORD, N.C. - Roush Fenway Racing announced Tuesday that Donnie Wingo will serve as crew chief for Jamie McMurray and the No. 26 team. Wingo, who has more than 15 years of NASCAR experience, will lead the No. 26 team in the upcoming Cup Series season.
"I'm thrilled to be working with Jamie again," said Wingo, who served as McMurray's crew chief for three seasons at Ganassi Racing. "Jamie and I had some good runs together at Ganassi and we were pretty successful on the track. I've seen how well Jamie has performed in the past and I hope with coming over to Roush Fenway Racing we can build on that success."

Read More »

Американский автопром просит у правительства $34 млрд

Три крупнейших автомобильных производителя США - General Motors, Ford и Chrysler – определились с суммами, необходимыми для их дальнейшей деятельности.
В конгресс США были представлены планы по реструктуризации компаний, предусматривающие выделение американским правительством в общей сложности до 34 млрд долл. Это на 9 млрд долл. превышает лимит в 25 млрд долл. - именно в такую сумму оценивали конгрессмены пакет федеральной помощи автопромышленному сектору. Первым во вторник вечером подал свою заявку Ford. Концерн просит 9 млрд долл. Что касается крупнейшей компании сектора – концерна General Motors (GM), то ему для продолжения деятельности в 2009г. необходимы 12 млрд долл. из федеральной казны. Компания нуждается в 4 млрд долл. в этом месяце, а до 31 декабря 2009г. ей потребуется в общей сложности 12 млрд долл. для обеспечения "адекватных уровней ликвидности". Кроме того, еще 6 млрд долл. могут потребоваться на случай дальнейшего ухудшения условий в автомобильной отрасли.

Read More »